145. sociologický večer
Jako influencery či influencerky označujeme internetové celebrity, které dokáží zpeněžit svůj obsah na sociálních sítích, v českém prostředí nejčastěji na platformě Instagram nebo YouTube. Ve veřejné debatě si je většinou spojujeme s debatami o životním stylu, wellness nebo třeba sportu a v marketingu jsou považování za silný komunikační kanál, který dokáže zvednout prodeje lecjakému výrobku nebo službě. Influenceři se ale poslední dobou začínají čím dál tím víc stávat také důležitými aktéry politické komunikace a pandemie COVID-19 tento vývoj významně urychlila. Přednáška se zaměří na to, jakým způsobem se čeští influenceři a influencerky zapojují do komunikace o pandemii, jaké komunikační a sebeprezentační strategie k tomu využívají a jak si skrze téma pandemie a očkování budují pozici politické autority, která je založená na autenticitě a „obyčejnosti“ v opozici vůči elitám (politikům, lékařům..). Mimo jiné se zaměří také na to, jakou roli hraje v procesu budování autority na sociálních sítích genderová perspektiva a jak se liší strategie používané ženami od těch, na které spoléhají muži.
> více <