Co nám vietnamské jídlo říká o přeměnách post-socialistického města? Proč dobré jídlo už nemusí být drahé, ale musí být autentické? Jak Češi začali být ochotní platit 90 korun za nudlovou polévku? Je ovládání hůlek součástí kulturního kapitálu? A lze tento kapitál investovat? A jak pražští hipsteři pomáhají oživovat vzpomínky na vietnamský přídělový systém?rnVietnamská bistra a restaurace hrají klíčovou roli v proměnách vztahů mezi Čechy a Vietnamci, ovlivňují podobu veřejného diskursu o Vietnamcích v Česku i jejich přítomnost ve veřejném prostoru. Tyto vztahy však nezrcadlí pouze vztah mezi dvěma etniky, ale projevují se v nich změny v širším městském prostoru i nové vzorce kulturní spotřeby. V našem projektu sledujeme trajektorie podniků, biografie jejich majitelů i chování jejich zákazníků. V neposlední řadě hledáme cesty, jak psát o „exotickém jiném“ ve věku foodie culture.